מתכננים את הטיול הבא שלכם? זכרון יעקב נחשבת לאחת מהערים התיירותיות ביותר בארץ, תוכלו למצוא מגוון רחב של בילויים בעיר המתאימים לצעירים ולמשפחות כאחד.

מבעד לנופים הטבעיים הקיימים באזור, יש עוד הרבה אטרקציות שאפשר למצוא בזכרון יעקב והסביבה, בין אם מדובר על חוות או על יקבים כאלה ואחרים מתוצרת המקום ועד המדרחוב המפורסם של המושבה.

אז לפני שאתם מניעים את הרכב ונוסעים לזכרון יעקב, תכננו טוב את השהות שלכם שם כדי שתספיקו כמה שיותר. בשביל זה אנחנו כאן!

מקומות עניין ובילויים בזכרון יעקב:

מדרחוב – אנו לא יודעים מה עדיף, להגיע לשם בלילה או להגיע לשם ביום… אין ספק שיש הבדלים עצומים בהפרשי השעות הספורות האלה. במדרחוב תוכלו למצוא בניינים עתיקים וחדשים כאחד, עיצובים מיוחדים, גלריות וחנויות מיוחדות ואף מרתף יין בין מאות שנים למדרחוב מספר חניות מסודרות סביבו ושפע מקומות לאכול ולשתות.

יקבים – בזכרון יעקב והסביבה הקרובה מספר יקבים המשווקים יינות לכל הארץ. היקב המוכר ביותר מביניהם הוא יקב כרמל. היקבים הנמצאים בזכרון יעקב הם: יקב אמפורה, יקב כרמל ויקב סומק (Somek Estate Winery). ובמרחק קצר גם יקב תשבי ויקבי בנימינה. על אף שכל אחד מהיקבים הוא בעל אותה מטרה, יש שוני בין כל אחד ואחד מהם בצורת העבודה ובתוצאות. תוכלו לעשות שולחן טעימות, תוכלו לראות את תהליך הייצור וכמובן שתוכלו לרכוש את היינות שהכנתם בעצמכם. הביקור ביקב מתאים גם לבוגרים וגם לילדים קטנים.

שמורת טבע חוטם הכרמל – בשמורה זו יש מספר מסלולי הליכה ברמות קושי שונות. לפני שתתחילו את המסלול תוכלו להגיע לתחנת המידע הנמצאת בגן הנדיב. במסלולים תוכלו ליהנות מנקודות תצפית מרהיבות עין, ממעיינות ומתצפית לים. לאורך המסלול תוכלו לפגוש בשרידי עתיקות עוצרי נשימה ומערות. אפשר למצוא בארץ הרבה מסלולים מעניינים, אך המסלולים של שמורת טבע חוטם בהחלט מתעלים על הרבה מהם. המסלולים מתאימים לכל המשפחה. חשוב לזכור לבוא עם הציוד המתאים ומספיק מים לשתייה, המסלול מומלץ בעיקר בזמן האביב.

האנדרטה ומוזיאון בית התותחן – מדובר על אחד המקומות הפחות מוכרים בזכרון יעקב, אך עם זאת יש לו חשיבות סנטימנטלית מיוחדת מאוד. באתר תוכלו לראות תמונות נוסטלגיות של אנשים שהיו פה לפנינו ואינם עוד לאחר שהגנו על הארץ בגופם. כמו כן, תוכלו לראות כלי רק"ם שהשתמשו בהם בעבר וכיום אין צורך בהם עוד. בנוסף, לאחר ביקור במוזיאון, תוכלו ליהנות מפיקניק בקרבת מקום ומטעימה מהנוף של זכרון יעקב.

שמורת טבע חוף דור הבונים – שילוב מצוין בין חוף ים ובין שמורת טבע. תוכלו למצוא בשמורה מגוון "אוצרות" שאין כמותם בשמורה אחרת כמו המערה הכחולה, מפרץ צדפים ועוד… שמורת הטבע מעולה עבור ילדים ועבור בוגרים כאחד, רוב הנמצאים בשמורה הינם משפחות שבאו להנות מהטבע היפה הנמצא באזור של זכרון יעקב. החופים בשמורה מבין היפים בארץ, שוברי הגלים הטבעיים מעניקים לנו תחושה של בריכה בשילוב של ים… אין ספק שמי שהיה שם עוד יחזור לשם.

מסקנות?

אז, אם אתם חובבי טבע ואוהבים טיולים משפחתיים, זכרון יעקב היא אטרקציה שאסור לפסוח עליה… מדובר על אחת הערים היפות בארץ, יש מגוון רחב של בילויים שאפשר לעשות באזור, תוכלו לישון באחד החופים או אצלינו בבית מלון עדן אין שממוקם בזכרון יעקב. רק קחו בחשבון שצריך יותר מיום אחד כדי להספיק את כל מה שיש למושבה הקסומה להציע לנו…