זכרון יעקב היא מושבה נפלאה לחופשה ישראלית רגועה והיא אהובה על מבקרים בכל הגילאים. בכתבה זו החלטנו להתרכז בחופשה קצרה לגמלאים, אך לא רק. אורחינו אשר מגיעים אל עדן אין, מלון בזכרון יעקב, מוזמנים ליהנות מהפסטורליות של המקום ושפע של מסלולים קלילים בסביבה הקרובה.

גמלאים רבים יכולים לפנות לעצמם זמן חופשה באמצע השבוע. אלו שירצו בכך יוכלו להגיע אל זכרון יעקב גם בתחבורה ציבורית או להתנייד בתוך המושבה בלי הרכב. עם זאת, רבים מהמקומות שנציין פתוחים בפני התיירים גם בסופי השבוע (אך במקרה זה לא ניתן להסתמך על הגעה בתחבורה ציבורית).

מוזיאון ניל"י – בית אהרונסון

במרחק של כ-1.5 ק"מ ממלון עדן אין נמצא מוזיאון ניל"י – בית אהרונסון. המוזיאון נמצא בתוך מבנה בן יותר מ-130 שנה וכבר מהחצר אפשר להתרשם מיופיו של המקום. לאורך החדרים השונים ניתן להתרשם מסיפור פעילותה של מחתרת ניל"י והשפעתה על סיום השלטון התורכי. הביקור במקום כולל כניסה לבתי המשפחה, כניסה למנהרת המסתור, ביקור בחלל התצוגה ומופע אור קולי. בין המיצגים השונים אפשר למצוא גם מקומות ישיבה ומנוחה.

כתובת: רחוב המייסדים 40, טלפון 04-6390120.

עצירה במדרחוב

המוזיאון ממוקם במדרחוב עצמו ובסיום הביקור מומלץ להמשיך ולטייל בו, למצוא מסעדה או בית קפה וליהנות מעצירה באמצע היום. לאורך המדרחוב ישנן מספר נקודות עניין שגם אותן לא כדאי לפספס. חצר האיכרים של משפחת ברקוביץ אשר ברחוב המייסדים 46 מציעה למבקרים לראות כלים חקלאיים מתקופות שונות, מבנים ששימשו לרפת וללול ועוד. תודות לשמירה על האותנטיות קל לדמיין את החיים במושבה לפני 130 שנה.

נקודת עניין נוספת היא חצר וילדר הנמצאת ברחוב המייסדים 42-56. החצר הוקמה על ידי שלמה ואיטה וילדר בשנת 1882 ושימשה בעיקר לחקלאות. בחלק העליון של החצר גידלו בעבר פירות, ירקות, עופות, סוסים ובמקום הייתה גם רפת. מעניין לראות בחצר בית מעצר טורקי ששימש לעצירים זמניים עד להעברתם לבית הכלא בחיפה. בחלק התחתון של אותה חצר היו מערות עם מסדרונות צרים. מסדרונות אלו שימשו להחבאת והברחת נשקים וסוסים. חצר זו שוחזרה בשנת 2000 על ידי ילדיהם של בני הזוג וילדר.

סיור ביקב

גמלאים המגיעים לחופשה במלון בזכרון ללא ספק יכולים ליהנות גם מטעימות יין וסיור באחד מבין היקבים שבמושבה. יקבי כרמל מהווים מרכז תרבות יין ונמצאים בדרך היקב 2 ובמרחק הליכה ממלון עדן אין.

ניתן לקבוע סיור בתיאום מראש: 04-6391788. יקב סומק נמצא ברחוב הרצל 16 ותיאום סיור יתבצע בטלפון: 04-6397982. יקב נוסף הוא יקב תשבי הנמצא על הכביש לבנימינה וגם הוא פתוח לסיורים בתיאום מראש: 04-6380434.

בית התותחן

מאחורי מלון עדן אין נמצא בית התותחן. במתחם ישנה אנדרטה הנושאת את שמות חללי חיל התותחנים, חדר זיכרון לנופלים, חדר מורשת של החיל, מבנה המשמש כמוזיאון לזכרו של אלכסנדר אהרונסון ורחבה פתוחה ובה מוצגים עשרות כלי ארטילריה ואמצעי לחימה. ההליכה במקום נינוחה, אפשר לעצור בדרך ולטייל במרחב הפתוח או במבנים הסגורים.

רמת הנדיב

נקודה מומלצת בחום לגמלאים אשר רוצים ליהנות מאזור פסטורלי, שקט ויפיפה היא רמת הנדיב. מרחק 4 דק' נסיעה בלבד ממלון עדן אין, מלון בזכרון יעקב. הטיול הרגלי בגנים הוא במסלול מישורי, נעים ומלא בנוף ירוק ובצמחייה מטופחת. ניתן לבקר בקברם המיוחד של הברון רוטשילד ורעייתו שמוצבים במערה במרכז הגנים ומיטיבי הלכת יוכלו לבחור במסלול הליכה היורד עד עין צור ולשכשך במים.

נשמח להמליץ עם טיולים נוספים

הצוות שלנו במלון עדן אין מלון בזכרון עומד לרשותכם. אנו מכירים היטב את השבילים, המוזיאונים ונקודות העניין במושבה ומסביב לה ונשמח לעזור לכם לבחור את המסלול על פי העניין שלכם ורמת הקושי שתבחרו. ברחבי המושבה שלל מוזיאונים, שבילי הליכה ומקומות עניין. בכתבה זו הבאנו לכם רק טעימה מהם ונוכל להמשיך ולהמליץ לכם כיצד להפוך את החופשה שלכם למיוחדת, כזו המתאימה בדיוק לכם.