זיכרון יעקב מושכת אליה לאורך השנה מטיילים מכל הארץ ו תיירים מכל העולם. המושבה מאופיינת באווירה רגועה, נוף קסום ונינוחות. בין המבקרים מגיעים אליה גם רוכבי אופניים וזאת תודות לשבילים המגוונים וליופי שבסביבה. חבילות אירוח בזכרון יעקב מושלמות עבור הרוכבים ומאפשרות להם ליהנות מחוויה כוללת של אירוח המותאם לצרכיהם.

סקירת שבילי אופניים

בזיכרון יעקב וסביבתה פותחו מספר מסלולי רכיבה שמושכים אליהם עוד ועוד רוכבי אופניים, ברמות קושי שונות. לאורך המסלולים מפוזרות נקודות עצירה מרשימות וחלקם עוברים במערות עתיקות, מעיינות וכמובן במדרחוב של המושבה.

שבילי רמת הנדיב
ברמת הנדיב תשתית של כ-17 ק"מ של שבילי אופניים ברמה קלה ובינונית. השבילים משלבים את סיפורה המעניין של רמת הנדיב לצד נוף, הנאה ואתגר של רכיבת אופני הרים. השביל יכול להתחבר גם למסלול החדש של סובב זכרון לטובת הרוכבים המנוסים יותר.

שביל החורש – רכיבה ברמה קלה
השביל מתאים למשפחות ולרוכבים מתחילים. אורכו כ-7.5 ק"מ והרכיבה מתבצעת על שביל עפר. לאורך המסלול ישנן מספר אטרקציות: כלוב הנשרים, חורבת עקב ובחלקו ניתן ליהנות מתצפית מרהיבה על מישור החוף. לנוחיות הרוכבים, השביל מסומן בצבע כחול ויש להקפיד להישאר בו כדי להימנע מפגיעה בטבע ובחיות הבר. הרוכבים יכולים לעצור לפיקניק בסיום המסלול או להתפנק בארוחה מותאמת אישית במסגרת האירוח בבית המלון.

שביל המצוק – מסלול ספורטיבי
השביל מתאים למנוסים בתחום רכיבת האופניים. אורכו כ-10 ק"מ והוא משלב מקטעי סינגל ודרכי 4X4. לאורך המסלול מחכות לרוכבים מספר אטרקציות ובהן: כלוב הנשרים, חורבת עקב והמתחם המבוצר. ניתן לעצור לתצפית מרהיבה על נחל הנדיב, מישור החוף ועמק הצבאים. חבילות אירוח בזכרון יעקב הן אידאליות לרוכבי האופניים ובתיאום מראש מאפשרות להם ליהנות מארוחה מותאמת בסיום המסלול.

סינגל יער חגית וסינגל בת שלמה – רכיבה ברמה בינונית
מערכת סינגלים מרשימה בסמוך למחלף עין תות. אל מבואת חניון חגית יש להגיע עם הרכב ומשם ניתן לצאת לרכיבה בסינגל יער חגית או סינגל בת שלמה. סינגל חגית הוא יוזמה של חברת החשמל סביב תחנת הכח חגית, אורכו כ- 8 ק"מ והוא עובר בחורש יפה וניתן לעצור במהלכו כדי ליהנות ממספר נקודות מים.

המסלול השני, של בת שלמה, שאורכו כ-17 ק"מ מתפתל סביב קו רכס וחושף את הנופים הנהדרים של דרום מזרח הכרמל. שני השבילים מוגדרים כרכיבה קלה-בינונית ומתאימים לרוכבים מתחילים אך הם נעדרי צל ולכן הרכיבה בהם מומלצת בחודשים פברואר – אפריל, אז גם ניתן ליהנות מהפריחה הנהדרת.

סינגל יער חוף הכרמל – רמות מסלול משתנות
אלו אשר בוחרים מלון בזכרון יכולים לנסוע ממנו אל יער חוף הכרמל. ההגעה מחייבת רכב כיוון שהמקום מרוחק מעט מהמושבה. הסינגל החדש, כ-40 ק"מ אורכו, נבנה ונסלל בשיטות החדשות ביותר. מפאת אורכו הסינגל חולק ל-4 לופים שונים אשר מאפשרים רכיבה קצרה או ארוכה, בהתאם לכושר, לזמן ולרצון של הרוכב. הסינגל חוצה את מרכז הר הכרמל וחושף לרוכבים פינות חמד חדשות ותצפיות לא שגרתיות לכיוון הים.

שביל עין השופט והזורע
בחלקה הצפוני של רמות מנשה, על גבול עמק יזרעאל נמצאת מערכת שבילי הרכיבה מהטובות בארץ. כ-30 ק"מ של הנאה אשר מחולקים ל-2 טבעות אפשריות: סינגל הזורע, שאורכו כ-13 ק"מ או סינגל עין השופט שאורכו כ-17 ק"מ. שתי הטבעות הן ברמת רכיבה בינונית.

סינגל סובב זכרון – רמת רכיבה בינונית
השביל הוקם כפרויקט קהילתי והיום הוא מציע לרוכבי האופניים חוויה של 21 ק"מ. לאורך המסלול ניתן לעצור כדי ליהנות מהתצפית. הנוף הנראה מנקודות התצפית השונות הוא מהיפים שאפשר לראות בארץ. היציאה למסלול יכולה להתבצע מנקודות שונות במושבה, לרבות ממלון עדן אין והמסלול מעגלי.

אירוח בזכרון יעקב המתאים לרוכבי אופניים

רוכבי אופניים אשר מחפשים מלון בזכרון יעקב יכולים ליהנות מכל העולמות. מלון עדן מציע חוויה ייחודית ומותאמת לרוכבים, לרבות מקום אחסון לאופניים וארוחות מותאמות במיוחד לרוכבים. מן המלון ניתן להגיע ברכיבה אל שביל החורש, שביל המצוק ושביל סובב זכרון, ללא צורך בנסיעה ברכב. שאר המסלולים דורשים נסיעה קצרה, אך לא משמעותית.

בסיום הרכיבה מוזמנים הרוכבים לחזור אל החדרים ושוב, בתיאום מראש, ליהנות מארוחה מושלמת לאחר הוצאת האנרגיה. מעבר לכך שבית המלון מציע את התנאים הטובים ביותר לרוכבים, הצוות שמח לעזור בהדרכה ובחירת מקום הרכיבה.

מלון עדן, בית מלון בזכרון, מכיל 96 חדרים ומארח יחידים, זוגות, משפחות וקבוצות. המלון ממוקם 15 דקות הליכה מהמדרחוב היפיפה של המושבה ומציע אירוח באווירה כפרית עם מדשאות רחבות וארוחות עשירות וכשרות. לפרטים נוספים וקביעת החופשה הבאה, זה הזמן ליצור קשר.