העיירה הציורית זכרון יעקב נמנית בין המקומות הבודדים בארצנו הקטנטנה שמכילה מספר יקבים איכותיים ובעלי יין ברמה מאוד גבוהה שרק עצם הסיור ביקבים אלו שולח אותנו במהרה לחוויה ממאה אחרת, ברונית מעט, משכרת חושים וגם טעימה.

זכרון יעקב חוגגת 140 שנה (מאז 1882) וממש היום 15.9 מתקיים פסטיבל יין, פסטיבל הילולים שמציין וחוגג את שנותיה וחלק נכבד מעיקרה, והלא היא מושבת יין שהחלה דרכה בזכות הברון רוטשילד שייסד את יקב כרמל מזרחי, יקב מפואר ביחס לתקופה.

הברון אדמונד דה רוטשילד ייסד את תעשיית היין כדי לסייע למתיישבים לקדם את האזור מבחינה חקלאית, כלכלית ואנושית. ראשוני ההתיישבות במושבה היו חקלאים ומורשת היין עברה מדור לדור, כיום היקבים בזכרון יעקב יכולים להתפאר ביינות משובחים ויש מי שדאגו לשמר זאת ומעניקים למטיילים חוויה יוצאת דופן הכוללת סיורי טעימות יין ביקבים ובכרמים, לצד סדנאות יין המספרות על תהליך ייצור היין תוך צלילה אל הסיפורים ההיסטורים והמרתקים שמאחורי העשייה בכרמים, בבניית היקבים ושימורם.

שילוב של סיור יקבים כחלק מטיול או מאירוח ולינה בזכרון יעקב הוא חלק בלתי נפרד ממה שיש למושבה להציע וזה שווה כל רגע, סקרנו עבורכם מספר יקבים מובילים ומומלצים.

יקבי הכרמל

כשמדברים על יין מקומי ואיכותי יקבי הכרמל הם כנראה היקב בעל הכי הרבה זהות והיסטוריה ישראלית, יקבי הכרמל בעלי וותק גדול של 140 שנה ומייצרים שלל סוגי יין לארץ ולחו"ל.

סיור ביקבי הכרמל ייקח אתכם אל חוויה היסטורית מרתקת בתוך מרתף היקב ותזכו לשמוע את הסיפור הנפלא והמעניין של היקב וללמוד על תהליך ייצור היין, הסיור כולל טעימות יין וסעודה במרתף.

יקבי תשבי

שילוב של יין ולחם מחמצת עושה לכם את זה? מה עם שוקלדים תוצרת ישראלית מקומית?
סיור ביקבי תשבי הוא שילוב של חוויה ברונית קלאסית עם טעמים קולינריים שלא גורעים כלל מטעימות היין הנפלאות שמתרחשות בסיור ג'יפים בכרמים, תצרפו לכך לחם מחמצת הנאפה בעבודת יד במאפיית המקום ומסעדה חלבית בעלת תפריט מגוון יחד עם מגוון יינות מבית תשבי וקיבלתם סיור שלם, חוויתי וטעים.

*בנוסף אם בחרתם לעשות סיור יקבים ביום שישי כדאי שתדעו שיקבי תשבי דואגים גם למתחם ברביקיו גראז' מפנק הכולל בשר משובח, בירה מקומית ומוזיקה טובה.

יקב סומק

יקב משפחתי וצעיר שהוקם בשנת 2002, אך בעל היסטורייה ארוכה של כרמים השייכים למשפחה מאז 1882.
סיור ביקב סומק יזמין אתכם אל חוויה אינטימית, משפחתית ושורשית, בו תוכלו להינות בסדנת יין הכוללת לימוד על תהליך ייצור היין וטעימות יין.

ביקור ביקב מזמין אתכם גם אל המסעדה הנמצאת בחצר היקב ובה תהנו מפלטות גבינות ואיך לא – גם מעוד כוס או בקבוק יין.

יקב אמפורה

יקב צעיר, אורגני, אקולוגי ברובו, אורבני וכפרי יחד הנמצא בחוות מקורה- בהחלט ניתן לומר שזה הוא יקב השייך לשנות ה-2000 עם אהבה גדולה ליין, מודעות סביבתית ושיתוף פעולה מקסים בין אנשים מביני עניין ביין ובייצור נכון וירוק יותר.

סיור ביקב אמפורה יזמין אתכם אל חוויה אורגנית, פסטורלית וייחודית עם שפע של טבע עשיר האופייני לאיזור הכרמל.
יחד עם טעימות היין המתרחשות בחצר היקב בחווה, תוכלו להתפנק על פלטת גבינות, פירות, אגוזים וזיתים, לגמרי השילובים הנכונים והמתאימים לטעימות יין.

יקב סמדר

המלצה קטנה ואחרונה היא ליקב סמדר- ההזמנה היא בתיאום מראש ומתאימה לחוויה אינטימית מאוד ומיועדת לזוגות ואוהבי יין.

יקב סמדר הוא בעל היסטוריה של 5 דורות וקיים יותר ממאה שנים, היקב מתמחה בייצור יינות אדומים, מיושנים ומשובחים למדי.