בשנת 1883, קיבל הברון בנימין אדמונד את אדמות מושבת זיכרון יעקב לניהולו. הברון קרא למקום על שם אביו, יעקב ולאורך השנים דאג לפתח את המושבה ולמלא את צרכי התושבים. בשנת 1889 נפתח במקום יקב היין הראשון.

המקום המשיך להתפתח גם כאשר שינה ידיים וסמכויות והיום זיכרון יעקב מהווה יעד תיירותי אטרקטיבי ולמבקרים בה מחכה חוויה מיוחדת המשלבת בין נוף קסום, מבנים ציוריים ושלווה. האטרקציות המיוחדות של המושבה מחד והאווירה ההשקטה מאידך, הן סיבה מושלמת לחיפוש מלונות בזכרון יעקב להשלמת החוויה

אטרקציות בזיכרון יעקב

לא חסרות סיבות טובות כדי להזמין בית מלון בזכרון יעקב. האווירה הקסומה של המושבה, המיקום האטרקטיבי בין חיפה ומרכז הארץ, שלל המסעדות והפאבים שנמצאים בסביבה וכמובן, האטרקציות שהמושבה מספקת:

המדרחוב
המדרחוב של זיכרון יעקב נמצא ברחוב המייסדים והוא מושך אליו תיירים בעיקר בימי שבת ולאורך כל השנה. לאוהבי ההיסטוריה מומלץ להצטרף לסיור המשלב סיפורים על הקמת המושבה. מעבר ליופיו ולמבנים העתיקים והציוריים שלו, המדרחוב מלא בדוכנים, מסעדות ובתי קפה.

פארק המושבה

פארק עירוני הנפרש על פני עשרות דונמים וממנו ניתן להשקיף על הכרמל. במקום ישנם שבילים בהם ניתן לעשות הליכה נינוחה או לרכב על אופניים וכן מתקני ספורט, אמפי ומזרקת מים שפועלת בימי הקיץ בשעות אחר הצהריים והערב.

רמת הנדיב
הפארק מנוהל על ידי קרן רוטשילד ונמצא במרחק של מספר דקות נסיעה ממרכז המושבה. במקום שלל גינות צמחים ובין השבילים ישנם אזורים מסודרים המיועדים לישיבה לפיקניק ולמשחק בחוץ. הכניסה לפארק פתוחה למבקרים ללא תשלום, המסלול מעגלי, מתאים לזוגות ומשפחות ומלא בצמחייה מיוחדת, נוף מרהיב ורמת התחזוקה שלו מרשימה.

הנוף
כשמחפשים בית מלון בצפון בדרך כלל מחפשים מקום שבו ניתן ליהנות מהנוף הקסום. המיקום המיוחד של זיכרון יעקב, הים הנשקף מכל פינה בשילוב פינות החמד הרבות הפזורות ברחבי המושבה, מאפשרות ליהנות מהמראה המרהיב ומספקות פינות צילום לתיעוד החוויה.

ביקור ביקב
זיכרון יעקב ידועה בין השאר כמושבת יין. האזור שופע ביקבים בניהם כאלה המוכרים יותר כמו יקבי כרמל, יקב תשבי ויקב בנימינה וכאלה המוכרים פחות כמו יקב סומך ונוספים. מבקרים בעיר בעלי חיבה ליין (ומעל גיל 18) יוכלו להצטרף לסיור ביקב וליהנות מחוויה טעימה ומשכרת.

מוזיאונים
לזיכרון יעקב היסטוריה עשירה המונצחת בשלושה מוזיאונים עיקריים: מוזיאון העלייה הראשונה הממוקם בבניין בן למעלה מ-110 שנה, בעל שלוש קומות בהן מוצגת תולדות העלייה הראשונה וראשית ההתיישבות בארץ. מוזיאון נילי – בית אהרונסון מנציח את פעילות מחתרת ניל"י. יד למייסדים מציע למבקרים צפייה בצילומים ייחודיים אשר מציגים את המושבה בעשרות השנים הראשונות לקיומה.

מסעדות ובתי קפה
אין צורך לצאת מהמושבה כדי ליהנות משלל מסעדות, בתי קפה וגלידריות. כל אלו נמצאים בסביבת המדרחוב וברחבי המושבה כאשר חלק מתאימים לשומרי כשרות ואחרים פתוחים לאורך כל השבוע. בשעות הערב יכולים הזוגות המבלים במקום לצאת גם לפאבים הנהדרים שהמושבה מציעה.

אווירה של חו"ל בלי לצאת מהארץ

המושבה הציורית מאפשרת, במרחק נסיעה קצרה, ליהנות מאווירה של חו"ל. פחות משעה נסיעה מתל אביב וחצי שעה מחיפה אפשר לחוות חוויה אחרת. אירוח בזכרון יעקב אידאלי למשפחות עם ילדים שרוצות לנפוש בסביבה רגועה, מהנה ומעניינת, בלי לנסוע רחוק. זהו בילוי מושלם לסוף שבוע או לחופשה קצרה זוגית באמצע השבוע.

האווירה של המושבה מכניסה את המבקרים במקום לתחושה של חופש מיד עם הכניסה אליה. הרחובות קסומים, הנוף רחב ולכל אלו מתווספים המבנים העתיקים שחלקם עומדים במקום כבר מעל ל-100 שנה. לשמחת המבקרים ניתן להזמין בקלות מלון בזכרון יעקב כדי להספיק וליהנות מכל מה שהאזור מציע ולהשלים את חווית האירוח.

אירוח בזכרון יעקב – קסם של אווירה

מקומות האירוח הפזורים במושבה שונים במהותם ומגוונים כך שכל אחד יכול למצוא את המקום המתאים עבורו. בחיפוש אחר בית מלון בזכרון אפשר למצוא לדוגמה את מלון עדן המציע 96 חדרים ומתאים לזוגות ומשפחות. ברחבי המלון פינות קסם המשמשות כמקום רגוע ואינטימי לבילוי בחוץ, קריאת ספר או ישיבה משותפת. בין המתקנים במקום אפשר למצוא את שלל הערסלים הפזורים, חדר עיסויים ובריכה קרירה שפתוחה בימי הקיץ.

מחוץ למלון, במרחק הליכה או נסיעה קצרה, שלל שבילי הליכה המתאימים גם לטיול עם עגלה. במקום לחפש אחר מקום חניה בקרבת המדרחוב, ניתן לצעוד אליו כ-15 דקות בלבד. זה המקום בו מתחילה החופשה המושלמת.