מושבת זכרון יעקב היא חלק ממספר מושבות עתיקות מעוררות ההשראה הקיימות בישראל, והכל תודות לנדיבותו של הברון רוטשילד ומשפחתו שהשקיעו בנוף הישראלי ותרמו לו רבות.

המושבות בעלות היופי והאופי הייחודי שלא ניתן לפספס מזמינות אותנו לחוויה היסטורית, מרתקת ושונה בנוף הישראלי, כך שממש כדאי לשלב טיולים רגליים בפארקים הלאומיים ובמסלולי הטיול בזכרון יעקב ומסביב לה, בהם תוכלו ליהנות מגבעות ירוקות, נוף ים-תיכוני המשקיף אל הים, טבע ארץ-ישראלי ואף גנים בוטניים מרשימים.
אירוח בזכרון יעקב הוא חוויה מעשירה באווירה נעימה, כזו שמזכירה ניחוח של חו"ל.
סקרנו עבורכם מספר מקומות מעולים למגוון סגנונות טיול אפשריים.

הפארק הלאומי רמת הנדיב

פארק יפיפייה המנוהל ע"י קרן רוטשילד, שופע טבע, בעל מספר גנים ופארקים המחוברים יחדיו.
הפארק הפנימי והמרכזי הוא גני הברון, גנים יפיפיים שופעים פרחים ועצים. במקום תוכלו לצפות בהקרנת סרט על תולדות משפחת רוטשילד.

גני הברון כוללים את גן הורדים, גן המפלים, גן הדקלים, גן הריחות, גן טביעת הרגל בסממן אקולוגי הנמצא בקצהו של מרכז המבקרים האקולוגי בפארק ועוד גנים נוספים. הכניסה לגני הברון היא בחינם ובשעות פתיחה קבועות. הפארק מותאם ונגיש לנכים ועגלות ילדים.

מעבר לפארק הפנימי, ברמת הנדיב תוכלו להינות ממסלולים המתאימים גם למשפחות, שני מסלולים מעגליים מרכזיים, קלים להליכה, לא ארוכים במיוחד ויפיפיים ממש. המסלולים מסתעפים למסלולים שונים הכוללים מעיינות, מערה, בית מרחץ רומאי, מחצבה עתיקה, חורבה ועוד (תלוי באיזו מסלול תבחרו). אל דאגה, יש מפות והכוונות ברורות.
רמת הנדיב הוא פארק בעל נוף ויופי טבע ארץ-ישראלי הכוללים עצים, שיחים מקומיים ובעונת האביב אפשר להינות פריחות מקסימות וצבעוניות של פרחי החרדל, קידה שעירה, אלת המסטיק, סירה קוצנית ועוד.

המדרחוב שלא מפספסים – רחוב המייסדים

מיצוי אופייה של זכרון יעקב לחלוטין נמצא ברחוב הזה, החל מהליכה ברחוב על מרצפות עתיקות ומשומרות כשמסביב ארכיקטקטורת אבן יפיפייה, חנויות הבוטיק והגלריות השונות המקשטות את ייחודה הההיסטורי והאומנתי של המושבה.
ברחוב המייסדים תוכלו להינות ממגוון מסעדות ובתי קפה באווירה קסומה ולהתרשם מתפארתה של המושבה.

פארק המושבה

אם בא לכם טיול רגלי קצר, בילוי משפחתי נעים ופשוט ואולי אפילו פיקניק? פארק המושבה הוא מקום מעולה להגיע אליו בכל עונות השנה.

הפארק משתרע על כיותר מ-55 דונמים, שופע במדשאות ועצים לנוח בצילם, מסלולים מותאמים להליכה ולאופניים, גני שעשועים המתאימים לכל הגילאים, מתקני ספורט, אמפי תיאטרון ומזרקות כיפייות הפועלות במהלך חודשי הקיץ וניתן להתרענן בהן, הילדים בטוח ייהנו!

לא היינו ממליצים להגיע לכאן במיוחד, אך אם אתם נמצאים במושבה כחלק מנופש בזכרון יעקב ובא לכם אחר צהריים רגוע בחיק הטבע ובאווירה רגועה, פארק המושבה הוא רעיון מצויין.

שמורת הטבע חוף דור הבונים

שמורת דור הבונים היא מבין השמורות הבודדות לאורך החוף שנשמרות ומתוחזקות בקפידה. שמורת הטבע הזו היא בהחלט נדירה בנוף הישראלי, היא יפייפה ומשלבת בתוכה חוף פראי הכולל מפרצים, מערות, נקיקים ולגונות כחולות מרהיבות.

בשמורה תוכלו לפגוש גם במערה כחולה ובה שונית ים תיכונית בצבעי טורקיז ושפע דגים הנהנים מהריף.
מעבר לשהות נעימה בחוף, אם אתם בעניין של טיול רגלי, בצמידות לחוף תוכלו להבחין בשלט כניסה אל מסלול הליכה לאורך השמורה ובה תוכלו להינות מטיול הכולל הליכה בתוך השמורה לצידם של צמחיי חוף מקומיים ויחודיים כמו חבצלת החוף, תצפית מרשימה על שמורת החוף וירידות נוחות אל החופים לאורך המסלול כמו הירידה אל חוף הצדפות שלא כדאי לפספס, חוף השופע בצדפות וקונכיות.

הכניסה אל שמורת הבונים היא בתשלום עבור חניית הרכב ואילו הכניסה אל חוף דור היא בחינם.

ולא נשכח את היין – סיורי יקבים במושבה

תרבות היין השופעת במושבה היא חלק בלתי נפרד מטיול או אירוח בזכרון יעקב. טעימות יין מתאפשרות ביקבים השונים הפרושים בזכרון ומסביב לה וחלקם אף מציעים גם ארוחות שוות וסיור בכרמים עצמם, תוכלו לקרוא יותר במאמר המקיף "סיור יקבים בזכרון יעקב".

אין ספק שטיול בזכרון יעקב ובסביבתה הוא חוויה מרעננת, שונה ושווה ביקור, תהנו!